Undlade at planen… Eller planen til at mislykkes?

Kører en forretning, hvad enten det er en offline multi-milliard dollar selskab eller en online del tid hjem business, deler de mange ligedannet landsforræder.

En af de største forhindringer, jeg har forsøgt at oversætte til mange, mange smÃ¥ virksomheder / home business folk, er en meget enkel sætning…

‘Behandle det som en rigtig virksomhed, fordi DETER en rigtig virksomhed’.

Det grundlæggende ræsonnement bag sÃ¥ mange fejl i smÃ¥ virksomheder, er den klart manglende villighed til at opføre sig som en rigtig virksomhed. Mange mennesker kan ‘have en go’, de kunne ‘indrømme sig en prøve’, eller ‘Lad os se hvad der sker’ – alle med den… «Hvad har jeg at miste? ‘ holdning. DET, mine venner, er en af de største hemmeligheder til at mislykkes.

OK – sÃ¥ lad os antage, at din lille virksomhed / home business / BizOp etc., er ikke du vigtigste indtægtskilde. Det er ikke ansvarlig for at sætte mad i du familiens maver, det er ikke hvad der holder et tag over hovedet… Det er ikke den eneste form for indkomst, du, din familie og din Bank Manager er afhængige af.

Så se på det sådan her. Hvis det var, ville du lægger så meget arbejde i det som du gør nu? Jeg kan temmelig meget garanti for, at din indsats ville være væsentligt mere, fordi alt bygger på succesen af din virksomhed, vis-à-vis de penge, virksomheden genererer.

NÃ¥, har nu vi konstateret, at du bør køre det som en rigtig virksomhed… Er du?

Har du en forretningsplan?

Kender du hvert trin, som din virksomhed vil tage over i næste uge, mÃ¥ned, Ã¥r, tre Ã¥r…?

Har du forberedt din dagsorden for at erhverve nye kunder, produkter, joint venture-partnere?

Har du en tidsplan for begivenheder?

Hvor ofte du forskning, analyse, Læs-up og tjek dine konkurrenter?

Hvornår var sidste gang du kontaktede din kundebase?

Har du tilbyde dem særlige tilbud, frigøre ressourcer og rapporter? Hvad med opmåling dem og beder om deres udtalelser?

Hvor ofte gør du alt dette?

Har din virksomhed et selskab mål?

Har virksomheden’ egen ‘kunde mission statement’?

Har du sat dig / din virksomhed mÃ¥l… Brug mit Smart princip…… mÃ¥l, som skal være

Specifikke… hvert element / forretningsomrÃ¥de skal mÃ¥lrettes specifikt.

MÃ¥lelige… være i stand til at mÃ¥le dit mÃ¥l, hvor meget hvor ofte osv.

OpnÃ¥elige… tror ikke, at du kan sælge 2 millioner enheder, hvis dine konkurrenter sælger kun 50 enheder.

Realistisk… være ærlig med dig selv. Kan det gøres?

Tidsbestemte… give begrænsninger og frister at uanset hvad du planlægger. Open-ended er ikke godt.

Hvis du ønsker at køre din forretning ‘forgodtbefindende’, eller ‘Pistol Ho’ – sÃ¥ forvente eventuel svigt. Dog med nogle anvendt tanker, planlægning og fremsyn, kan du udvikle din lille, deltid hjem business til noget som helt sikkert har øget chancerne for succes.

Anvende tid-management teknikker, holde sig til tidsplaner og frister. Se ud for ‘Tid røvere’… Disse er personer eller begivenheder, der stjæler tid fra dig, tid som kunne være bedre brugt andre steder.

Eksempel: Nogen ringer og spørger, hvornÃ¥r du kan levere en bestemt vare, du svaret “inden for to dage”, de er tilfreds med dit svar, men i stedet for samtalen sluttede, de gÃ¥r at tale om vejret, sport, familier osv…

….. før du ved af det, er et en-minutters opkald forvandlet til en 30 minutter episode af alt undtagen business. Ikke godt. Det er pÃ¥ tide du kunne have effektivt brugt andre steder… de har stjÃ¥let din tid fra dig.

Se ud for ‘Tid røvere’ – de er overalt. Spot dem – beskæftige sig med dem.

Time Management er nøglen til virksomhedsplanlægning. Hvis din plan har en stram tidsplan til at arbejde for, vil sÃ¥ din ledelse nogensinde sÃ¥ værdifuld tid være meget vigtigt. Planlægge din tid, omhyggeligt og effektivt… men giver mulighed for nogle overspill og overlapper hinanden… det sker i enhver virksomhed!

Én nøgle grundlæggende business planlægning er evnen til at være fleksible og kunne tilpasses. Aldrig antage, at når du opretter din plan, at du skal holde sig til det stift, men fleksibel, når det er nødvendigt, men ikke til skade for den din succes. Husk, overspill og overlapning arbejde begge sider af samme sag.

PLANEN. Planlægge det omhyggeligt, planlægge ærligt, planlægge realistisk. Men du skal planlægge.

Sidste tanke. Tænke længe og hÃ¥rdt om den ‘ selskab / forretning mÃ¥l ‘ og ‘Kunde Mission Statement’.

Sammensætte et kort (to-tre sætninger) afsnit for hver, som klart definerer… A). hvad din virksomhed handler om. B). hvad dine kunder kan forvente fra din virksomhed.

Valgte ord omhyggeligt, sætte ind i 2-3 sætninger alt, der indkapsler begge udsagn helt og samarbejder på disse udtalelser.

Planen for succes, fordi uden planlægning, du vil mislykkes.

© Copyright 2005 – alle rettigheder forbeholdes pÃ¥ verdensplan.

Dette indlæg blev udgivet i Generelt. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *